Ondernemer in het land? Wie heeft de mooiste eye-catcher aan de wand?
Hoe zou het zijn als je bij jou op kantoor of bedrijf binnenstapt en de gast in één oogopslag het wauw-effect ervaart? Die eerste indruk kun je maar één keer goed doen, daarnaast geniet je zelf blijvend. Hoe mooi is dat?
Stel je loopt iedere dag via de hal je kantoor binnen. Het is een functionele ruimte, er staat een plant die het best aardig doet en op je bureau een mooie ingelijste foto van je gezin of geliefde. Sommigen hebben een kunstwerk of een foto van een reis aan de miuur hangen. Voor de rest is het eigenlijk best wel saai.
Plots valt je dit op, merk je dat het eigenlijk geen toevoeging meer is aan je dagelijkse motivatie, blijdschap en werkhouding. De mensen die je ontvangt kijken er niet eens meer naar, de eerste indruk die ze krijgen hangt totaal af van jouzelf en hoe goed jij je bedrijf verkoopt.
Dat het anders kan is een feit, maar hoe kan het dan anders? Wat kun jij doen om met minder moeite een verpletterende indruk te maken? Start met het zoeken naar inspiratie. Trek je jas aan en bezoek (al dan niet op afspraak) verschillende bedrijven en probeer eens te letten op de sfeer die je ziet en voelt bij de eerste binnenkomst. TIP: diverse horecagelegenheden maken hier goed gebruik van en het is een redelijk toegankelijke manier om even binnen te wippen (met mondkapje). Wat kom je tegen? Spreekt het interieur je aan, zou je er dankzij deze indruk direct een hapje willen eten? Of is het niet wat jij ervan had verwacht en besluit je verder te kijken? Wanneer je een hapje (op het terras) kan nuttigen, komt dit overeen met jouw verwachtingen? Wordt het overtroffen of valt het tegen? Dit kun je vertalen naar jouw eigen bedrijf, waarin niet alleen jouw diensten of producten centraal staan, maar een sfeervolle en verpletterende indruk cruciaal kan zijn voor jouw potentiële klanten.
Stel je voor dat je in een wachtkamer zit, bijvoorbeeld bij de tandarts. De meeste mensen gaan hier niet graag naartoe, alle geuren en geluiden wekken je kippenvel al op. De beige inrichting en wazige wanddecoraties helpen ook niet mee.
Het lieftst ren je keihard weg. De tijdschriften van een paar maanden oud zijn ook niet helpend om de aandacht af te leiden, dus het gevoel dat je er niet wil zijn wordt alleen maar erger. De tandarts doet echter goed zijn/haar werk.
Stel je nou eens voor dat het er ruikt naar geurige bloemen (of appeltaart) en je in een uitnodigende ruimte terechtkomt waar je vrolijk van wordt. Aan de muur hangt een kleurige wanddecoratie waar je naar blijft kijken!
Maar ja, dat is er niet. Er is werkelijk niets aanwezig wat jouw aandacht kan afleiden, er zit niets anders op dan je hier doorheen te worstelen en vervolgens een nieuwe afspraak te maken voor een half jaar later.
En dan bedenk je ineens: Ik vertel dit aan mijn tandarts, ik ga dit veranderen. Ik ga ervoor zorgen dat ik met meer plezier de praktijk kan bezoeken. Je hebt ook nog zodanig zakelijke contacten die weten hoe ze dit kunnen aanpakken en oplossen, het kan zo simpel zijn!
Uiteraard is dit een verzonnen voorbeeld, maar vertaal dat eens naar je eigen kantoor- en/of ontvangstruimte. Is dit uitnodigend? Kan het met redelijk eenvoudige middelen worden verfraaid zodat jouw gasten er met plezier zitten? Yes, dat kan! Je hebt niet eens gelijk een nieuw interieur nodig, het kan met het juiste (beeld-)materiaal worden opgelost.
Opvallen, dat is wat je wilt. Breng je wand tot leven, vertel met beeld.
Ik verzorg graag het hele proces, vanaf het bepalen van het juiste beeld, tot het maken van de verpletterende foto en het leveren van hoogwaardige wanddecoraties: Photo Art. Op maat gemaakt werk dat jou uniek maakt.
Heb je zelf een geweldig beeld dat voldoet aan de kwaliteitseisen en aanleverspecificaties? Ik adviseer en voorzie je graag van de juiste wanddecoratie. Denk hierbij aan je foto op NEON-Acrylaat, Museum Acrylaat, Pure Metal, Vivid-Color of het Art Panel.
Neem CONTACT met me op voor meer informatie en wat ik voor jou kan betekenen.
<< terug naar alle blogberichten