Het Myopie Xpert Center van Nederland, onderdeel van Eye Care For You, benaderde mij om een campagne in beeld te ontwikkelen waarmee ze awareness willen creëren voor myopie bij kinderen. Aandacht geven aan een steeds groter groeiend probleem bij kinderen, namelijk bijziendheid als gevolg van de vele uren kijken naar een schermpje of andere gadgets dichtbij. Deze bijziendheid op jonge leeftijd kan op latere leeftijd grote problemen met zich mee brengen. Een grote sterkte in brillenglazen is één, maar er kan ook netvliesloslating ontstaan of men kan zelfs blind worden.
Voordat ik het verhaal had aangehoord had ik al JA gezegd. Meewerken aan dit maatschappelijk probleem is de belangrijkste reden geweest. Tijdens het eerste gesprek werd er veel informatie op me afgevuurd, hier heb ik een overzicht van gemaakt met de belangrijkste kenmerken. Vervolgens ging ik bedenken hoe je de doelgroep het beste zou kunnen bereiken. Mijn antwoord: vanuit de gedachte van de ontvanger.
Voor de campagne fotografie werd een visueel concept voorstel gemaakt. Uiteindelijk concludeerden we samen dat de ouder een spiegel is voor het kind zoals het kind een spiegel is voor de ouder. Het mochten ook best beelden worden die shockeren, want hoe beklijft het anders?
Toen we eruit waren hoe we de foto's gingen maken kwam pas de échte uitdaging voor mij: de uitvoering. Het maken van de campagne foto's was niet het probleem, maar de beelden zodanig verwerken dat deze in 1 oogopslag vertellen wat er wordt bedoeld is net dat stapje verder. Echter ook dat hield mij niet tegen, ik hou wel van een uitdaging.
Enkele resultaten zijn hier getoond, maar volg vooral de ontwikkeling in deze. Het proces is pas in gang gezet en blijft in beweging!
Heb je interesse in een creatief concept in beeld, visuele communicatie of heb je campagne foto's nodig? Neem dan gerust contact met mij op, ik bespreek graag de mogelijkheden met jou en je bedrijf.