Alfa Bier - marketing campagne

"Hallo Petra, voor mijn werk (Alfa Bier) ben ik behoorlijk ad-hoc op zoek naar iemand die ons kan uithelpen met fotografie.
Wij schieten een campagne voor Alfa Krachtig Dort, waarbij o.a. een visagiste, lichtman, cameraman en niet onbelangrijk, een bierstylist aanwezig zijn.
Omdat dit hele team paraat staat, zou ik graag gebruik maken van de situatie door ook meteen de set te gebruiken voor productfotografie en sfeerbeelden van ons proeflokaal.
De huisfotograaf van Alfa Bier is niet beschikbaar. Daardoor krijg ik de vrijheid om mijn eigen connecties te presenteren. En daarbij moest ik natuurlijk
π™’π™šπ™©π™šπ™šπ™£ 𝙖𝙖𝙣 π™Ÿπ™€π™ͺ π™™π™šπ™£π™ π™šπ™£!"
Knijp me, lees ik dat goed?

Nog vol ongeloof werd er over en weer ge-appt en ging ik daadwerkelijk fotograferen voor Alfa Bier! Weer een droom die uitkomt: fotograferen voor een gevestigd Limburgs merk, waarmee ikzelf ook een connectie voel. Begrijp me niet verkeerd als ik zeg dat ik het gek vind dat ze hier een bureau/fotograaf uit de randstad voor vragen ... Uiteraard heeft het te maken met ervaring en al zéker ook oplevering van goed beeldmateriaal, maar je hoeft het niet zo ver te zoeken. Limburg heeft zát talenten in huis. Bovendien denk ik dat een Limburgse fotograaf/fotografe meer feeling heeft met een Limburgs bedrijf, je kent de cultuur en combineert dit met de wensen van de klant.

Was me dat 10 jaar geleden gelukt? Nope. Destijds had ik lang niet de kwaliteiten die ik nu benut en was ik onzeker. Ik zag mijn eigenwaarde niet. Dat stukje persoonlijke en zakelijke groei is zeker nodig geweest om te kunnen fotograferen zoals ik het nu doe. Het fijne was dat de contactpersoon van de marketing afdeling bij deze campagne niet het gelikte beeld wilde, maar juist π™šπ™˜π™π™©π™π™šπ™žπ™™ π™šπ™£ π™¨π™›π™šπ™šπ™§. Dat is me helemaal op het lijf geschreven! Daarbij gaf De Bierstylist de finishing touch aan het plaatje en heeft er mede voor gezorgd dat het bier op de foto's sprankelen zoals ze doen, zonder ze helemaal tot op de pixel nauwkeurig te hoeven retoucheren.

Nog volop bezig met de post-productie zijn er al een aantal foto's opgeleverd die worden gedrukt op grote zeilen. Deze zeilen worden opgehangen tijdens het foodtruckfestival. De overige foto's worden ingezet voor social media, website, posters, abri's enz. Hoewel ik achteraf altijd verbeterpunten blijf zien, zijn we zeer tevreden met de resultaten. Stiekem hoop ik dat de huisfotograaf vaker niet naar het Zuiden kan komen ...