The Box: creatieve productfotografie in Limburg
Inside the box, outside the box or no box at all?
Nadat ik op gesprek was geweest bij Dancohr Corporation B.V. en ik vier productlijnen mocht gaan voorzien van sfeervolle productfoto's gingen mijn radartjes draaien. Merk voor merk dompelde ik me onder in de producten, bekeek de huidige foto's, nam de wensen van het marketing team mee en voegde daar mijn eigen saus aan toe. Je kunt namelijk een voorbeeld hebben en zeggen "dat wil ik ook", maar dan onderscheid je jouw merk niet van andere merken. Meedenken in het proces gaat voor mij automatisch, tenzij er heel duidelijke kaders worden gegeven. Die kaders kunnen handig zijn, maar beperken wel het creatieve proces.
Nadat de lijsten en moodboards waren gestuurd kwam feedback waarmee ik aan de slag kon gaan. We kwamen op die manier tot een duidelijke visie. Dat deze dan nog andere kanten op kan gaan is mij niet vreemd ;).
Ik mocht betaald gaan shoppen om de foto's te voorzien van de juiste accesoires. Deze accessoires versterken het product, geven de kleur en maat aan en zorgen voor de eigenheid in de foto. Daarnaast ging ik op zoek naar bijpassende achtergronden. Mijn echtgenoot kwam met het idee om een RVS plaat plaatselijk te verhitten. Dat gaf een heel tof effect! Heerlijk hoe ideeën versmelten door samen te werken. Ik miste echter nog één bepaalde kleur. Niet-te-vinden!
Dan maar bij CameraNU.nl nog eens zoeken. Daar kwam ik een pakket tegen met verschillende kleurverlopen en ik dacht: "Ach, bestel maar eens en dan zien we het wel". Ik pakte de doos uit en schrok van de naar mijn beleving lelijke kleuren .... Toch nam ik ze mee op de laatste dagen. Verrassend genoeg leverden enkele van deze achtergronden het perfecte plaatje op! Ook het marketing team was verrast, zeker aangenaam toen ze de foto's op mijn camera bekeken. Zij voelden hetzelfde enthousiasme, yes daar ga ik voor :).
Hoe langer ik bezig was, des te beter werden de ideeën. Ik nam de styling, lightpainting en fotografie helemaal zelf in handen. Inside the box, outside the box and no box at all. Dankbaar voor de opleiding Publiciteitsvormgeving en Fotografie bij Fontys, waar alle creativiteit tot het uiterste uit je werd getrokken. Tijdens het nabewerken schalt er (It's got to be-he-he-he) "perfect" van Fairground Attraction door de speakers (out the box) ... Inderdaad, alle puntjes worden hier op de "i" gezet. Toeval? Bekijk hieronder enkele resultaten
<< terug naar alle blogberichten